Drugi stupanj edukacije iz bihevioralno-kognitivnih terapija
Drugi stupanj edukacije (Praktikum II) organiziran je kroz 20 jednodnevnih tematskih radionica, u ukupnom trajanju od 200 sati teorijske i praktične nastave. Pored toga, polaznici imaju obvezu 100 sati samostalnog učenja i 100 sati praktičnog rada s klijentima.
Program Praktikuma II po radionicama za grupe upisane prije 1.9.2018.:
- Kognitivna konceptualizacija; Bihevioralno-kognitivni tretman fobija; Tretman socijalne fobije
- Struktura prve terapijske seanse; Bihevioralno-kognitivni tretman paničnog poremećaja
- Struktura druge i ostalih seansi; Bihevioralno-kognitivni tretman opsesivno-kompulzivnog poremećaja
- Problemi u strukturiranju seanse; Bihevioralno-kognitivni modeli i tretman generaliziranog anksioznog poremećaja;
- Specifičnosti bihevioralno-kognitivnog tretmana anksioznosti u djece; Uvježbavanje bihevioralno-kognitivnih tehnika u tretmanu anksioznosti
- Identifikacija automatskih misli; Bihevioralno-kognitivni tretman depresije
- Identificiranje emocija; Bihevioralno-kognitivni tretman dječje i adolescentne depresije
- Bihevioralna aktivacija; Procjena suicidalnog rizika; Uvježbavanje bihevioralno-kognitivnih tehnika u tretmanu depresije
- Kognitivne intervencije: Evaluacija automatskih misli i Reagiranje na automatske misli
- Posredujuća vjerovanja; Bihevioralno-kognitivni tretman partnerskih problema
- Bazična vjerovanja; Bihevioralno-kognitivni tretman niskog samopoštovanja
- Ostale kognitivne i bihevioralne tehnike; Bihevioralno-kognitivne intervencije za kontrolu ljutnje
- Domaće zadaće; Bihevioralno-kognitivni tretman agresivnosti kod djece
- Tehnike instrumentalnog uvjetovanja; Bihevioralno-kognitivni tretman hiperaktivnosti
- Imaginacija; Unutrašnje kondicioniranje
- Završavanje terapije i prevencija povrata simptoma; Problem-solving tehnike
- Planiranje tretmana; Grupni bihevioralno-kognitivni tretmani
- Bihevioralni eksperimenti; Bihevioralno-kognitivni tretman za rad s nesanicom
- Bihevioralno-kognitivni tretman poremećaja ličnosti
- Ponavljanje gradiva i priprema za ispit
Program Praktikuma II po radionicama za grupe upisane nakon 1.9.2018.:
- Kognitivna konceptualizacija; Bihevioralno-kognitivni tretman fobija; Tretman socijalne fobije
- Struktura prve terapijske seanse; Bihevioralno-kognitivni tretman paničnog poremećaja
- Struktura druge i ostalih seansi; Problemi u strukturiranju seanse; Bihevioralno-kognitivni tretman opsesivno-kompulzivnog poremećaja
- Domaće zadaće; Bihevioralno-kognitivni modeli i tretman generaliziranog anksioznog poremećaja;
- Specifičnosti bihevioralno-kognitivnog tretmana anksioznosti u djece; Uvježbavanje bihevioralno-kognitivnih tehnika u tretmanu anksioznosti
- Identifikacija automatskih misli; Bihevioralno-kognitivni tretman depresije
- Identificiranje emocija; Bihevioralno-kognitivni tretman dječje i adolescentne depresije
- Bihevioralna aktivacija; Procjena suicidalnog rizika; Uvježbavanje bihevioralno-kognitivnih tehnika u tretmanu depresije
- Kognitivne intervencije: Evaluacija automatskih misli i Reagiranje na automatske misli
- Posredujuća vjerovanja; Bihevioralno-kognitivne intervencije za kontrolu ljutnje
- Bazična vjerovanja; Bihevioralno-kognitivni tretman niskog samopoštovanja
- Bihevioralno-kognitivni tretman partnerskih problema
- Tehnike instrumentalnog uvjetovanja; Bihevioralno-kognitivni tretman hiperaktivnosti
- Bihevioralno-kognitivni tretman agresivnosti kod djece
- Imaginacija; Unutrašnje kondicioniranje
- Završavanje terapije i prevencija povrata simptoma; Problem-solving tehnike
- Grupni bihevioralno-kognitivni tretmani
- Bihevioralni eksperimenti; Bihevioralno-kognitivni tretman za rad s nesanicom
- Bihevioralno-kognitivni tretman poremećaja ličnosti; Razvijanje i korištenje terapijske suradnje
- Ostale BK tehnike; Ponavljanje gradiva i priprema za ispit
Program Praktikuma II po radionicama za grupe upisane nakon 1.1.2021.:
- Kognitivna konceptualizacija; Bihevioralno-kognitivni tretman paničnog poremećaja
- Struktura prve terapijske seanse; Bihevioralno-kognitivni tretman fobija; Tretman socijalne fobije
- Struktura druge i ostalih seansi; Problemi u strukturiranju seanse; Bihevioralno-kognitivni tretman opsesivno-kompulzivnog poremećaja
- Domaće zadaće; Bihevioralno-kognitivni modeli i tretman generaliziranog anksioznog poremećaja
- Specifičnosti bihevioralno-kognitivnog tretmana anksioznosti u djece; Uvježbavanje odabranih bihevioralno-kognitivnih tehnika u tretmanu anksioznosti: izlaganje
- Identifikacija automatskih misli; Bihevioralno-kognitivni tretman depresije
- Identificiranje emocija; Bihevioralno-kognitivni tretman dječje i adolescentne depresije
- Bihevioralna aktivacija; Procjena suicidalnog rizika; Uvježbavanje bihevioralno-kognitivnih tehnika u tretmanu depresije
- Kognitivne intervencije: Evaluacija automatskih misli; Reagiranje na automatske misli; Uvježbavanje odabranih bihevioralno-kognitivnih tehnika u tretmanu anksioznosti: relaksacija
- Posredujuća vjerovanja; Bihevioralno-kognitivne intervencije za kontrolu ljutnje
- Bazična vjerovanja; Bihevioralno-kognitivni tretman niskog samopoštovanja
- Bihevioralno-kognitivni tretman partnerskih problema
- Tehnike instrumentalnog uvjetovanja; Bihevioralno-kognitivni tretman hiperaktivnosti
- Bihevioralno-kognitivni tretman agresivnosti kod djece
- Imaginacija; Unutrašnje kondicioniranje
- Završavanje terapije i prevencija povrata simptoma; Problem-solving tehnike
- Grupni bihevioralno-kognitivni tretmani
- Bihevioralni eksperimenti; Bihevioralno-kognitivne tehnike za rad s nesanicom
- Bihevioralno-kognitivni tretman poremećaja ličnosti; Razvijanje i korištenje terapijske suradnje
- Ostale BK tehnike; Ponavljanje gradiva i priprema za ispit
Pojedine radionice drugog stupnja otvorene su i za druge psihologe i liječnike koji nisu u kontinuiranoj edukaciji.
Tijekom drugog stupnja očekuje se aktivnije učešće sudionika kroz pripremu predavanja, prikaze slučajeva iz osobne prakse te izradu domaćih zadataka između pojedinih susreta.
Drugi stupanj završava ispitom koji se sastoji od pismene provjere teoretskog znanja te evaluacije praktičnog rada s klijentom preko snimljenog BKT intervjua. Ispitni prikaz rada s klijentom treba:
- trajati između 30 i 40 minuta (odabrati relevantni dio BKT intervjua);
- uključivati kratki pismeni prikaz klijenta (osnovne demografske karakteristike, kratka konceptualizacija – procjena problema i ciljevi);
- uključivati i transkript u slučaju lošije kvalitete snimke odnosno teže razumljivosti klijenta (npr. govori tiho ili u dijalektu).
- biti u nekom od uobičajenih audio formata (mp3, wma i sl.)