Zašto tečaj mindfulnessa za stručnjake?

Psiholozi i liječnici koji pohađaju ili su pohađali edukaciju iz bihevioralno-kognitivnih terapija, bez obzira na kojem su stupnju edukacije, na tečaju će moći iskustveno proći ono o čemu su učili ili uče tijekom edukacije te  proširiti i produbiti znanja o trećem valu kognitivno-bihevoralnih terapija u koje su ubraja i MBCT. Autori programa ističu da terapeuti obvezno trebaju iskustveno proći cijeli program prije nego što ga počnu primjenjivati u radu sa svojim klijentima.

 

 

Što istraživanja govore o uključivanju stručnjaka za mentalno zdravlje, liječnika, savjetovatelja i psihoterapeuta u tečaj mindfulnessa?

Williams (2008) je provela niz istraživanja o utjecaju mindfulness treninga na rad psihoterapeuta. Osvještenost pozitivnih ili negativnih misli kod terapeuta tijekom terapijskog susreta utječe na njegov doživljaj vlastite učinkovitosti u svakom pojedinom dijelu terapijskog susreta. Utvrdila je da što je terapeut svjesniji svojih, bilo pozitivnih, bilo negativnih unutarnjih stanja tijekom terapijskog susreta, i terapeut i klijent procjenjuju da susret više pomaže.

Osim benefita koje terapeut može imati od mindfulness meditacije, postoji sve veći broj istraživanja (npr. Grepmair i sur., 2007) koja potvrđuju da prakticiranje mindfulnessa od strane terapeuta može imati pozitivan učinak na ishod tretmana za klijenta.

Razne studije pokazuju korist prakticiranja mindfulnessa za liječnike i druge stručnjake za mentalno zdravlje i u smislu smanjenja interpersonalnog stresa, smanjenja nezadovoljstva poslom, emocionalne neugode, tjeskobe i depresije, te povećanja suosjećanja za pacijente, što sve značajno smanjuje rizik za pojavu sindroma sagorijevanja na poslu inače čestog među liječnicima i ostalim stručnjacima za mentalno zdravlje.

 

Prijedlozi za čitanje

Grepmair, L., Mitterlehner, F., Loew, T., Bachler, E., Rother, W., & Nickel, M. (2007). Promoting mindfulness in psychotherapists in training influences the treatment results of their patients: a randomized double-blind, controlled study.  Psychotherapy and  Psychosomatics, 76, 332—338.

Williams, E. N. (2008). A psychotherapy researcher’s perspective on therapist self-awareness and self-focused attention after a decade of research.  Psychotherapy Research, 18, 139—146.